سنگ لاشه ورقه ای

سنگ لاشه چه مشخصاتی دارد و کاربرد آن در صنعت و ساختمان سازی چیست؟

آذین داش غرب استخراج کننده سنگ لاشه، سنگ ورقه ای و سنگ لاشه ورقه ای می باشد. سنگ لاشه سنگی با ظاهری نامنظم و بهترین گزینه جهت استفاده در پی ساختمان و دیوار می باشد. این سنگ، سنگی با حدود ۵ سانتی متر ضخامت در اشکال و اندازه های متنوع می باشد. این سنگ به همان صورت که استخراج میشوند و با کم ترین تغییرات و تنها با شکستن و مناسب کردن اندازه و شکل آماده استفاده میگردد. این سنگ ها در رنگ هایی نظیر قهوه ای، زرد، سبز، قرمز، آبی و برخی رنگ های دیگر قابل استفاده هستند. جهت خرید سنگ لاشه به بزرگترین معدن سنگ آذین داش غرب مراجعه کنید.

آنچه در این مقاله خواهیم دید:

  • ویژگی های سنگ لاشه
  • کابرد این سنگ

نکات مهم درباره سنگ لاشه شامل موارد زیر است:

سنگ هایی که به صورت مالن (با ظاهر نامنظم) وجود دارند معمولا جزو سنگ های لاشه هستند. در واقع سنگ های لاشه ای سنگ های معدنی هستند که شامل مالون ،ورقه ای ،آتشفشانی و … میشوند.
که به دو صورت “بند دار “و “جذب (اسکوپ) ” برای انواع کف و نما و آبنما ،شومینه و … اجرا میشود. معادن سنگ لاشه نزدیک به شهر هستند و به راحتی می توان قطعات مناسب برای مصرف را استخراج نمود.

اگر مقاومت سنگ کم باشد مقدار زیادی لاشه تولید می شود. سنگ هایی نظیر آهک های مارنی با درصد کم رس راحت تر از سنگی نظیر آهک های خالص مقاومت کم تری دارند و به زودی فرسوده می شود. برای استفاده در ساختمان حداقل مقاومت فشاری ۴۰۰ کیلوگرم نیاز است.

سنگ لاشه

انواع سنگ های ساختمان سازی در ویکیپدیا

سنگ لاشه چه کاربردی دارد؟

سنگ لاشه با توجه به اینکه کانه هایی قابل تفکیک ندارند عمل آوری آن اقتصادی نیست. با توجه به این ویژگی این سنگ ها سنگ تزیینی نیستند و بیشتر در صنعت کاربرد دارند. همچنین این سنگ ها در پی و دیوار، دیوارهای سنگی، راه سازی و… کاربرد دارند. این سنگ ها دارای مشخصه هایی از جمله نوع بافت، وزن و مقاومت فشاری هستند.

کاربرد سنگ لاشه در صنعت چیست؟

همانطور که گفته شد سنگ لاشه کاربردی به عنوان سنگ تزیینی ندارد و کاربرد آن در بیشتر در صنعت مطرح میشود. موارد کاربرد سنگ لاشه در صنعت ساخت ظروف سنگی، سر غلیان، حجاری و دیگ سنگی مصنوعات هنری، مجسمه سازی، پودر سنگ، سنگ موزاییک کاربرد دارد. حشره کش ها و مواد شیمیایی و کاغذسازی و موارد آرایشی کاربرد دارد.

سنگ لاشه

 

کاربرد لاشه سنگ تراورتن (کربنات کلسيم) در صنعت

لاشه های حاصل از استخراج سنگ تراورتن در صنعت کاربردهای مختلفی دارد. به عنوان مثال می توانیم به ساخت انواع مصنوعات سنگی مانند ساخت انواع ظروف سنگی، سر غلیان، حجاری اشاره کنیم. از پودر سنگ آن می توان در موارد آرایشی، صابون سازی، خمیرکاغذ، صنعت شیشه و حشره کش ها استفاده کرد.

در حدود ۱۰درصد از کل لاشه مورد استفاده قرار میگیرد و بقیه با استفاده قرار میگیرد. برای رفع این مشکل و استفاده از مابقی لاشه احداث کارخانه سیمان بسیار مناسب می باشد.

کاربرد سنگ لاشه ای کربنات کلسیم در ساخت سیمان

سیمان اساسا از مواد شیمیایی شامل آهک، سیلیس و آلومینا تشکیل میشود. کربنات کلسیم بسیار واکنش پذیر بوده و بعد از تشکیل با رسی که آب خود را از دست داده در دمای ۱۵۰۰ درجه کلسینه شده و تشکیل آلومينيوم سيليکات می دهد.

پانوشت: فروش سنگ لاشه، خرید سنگ لاشه، سنگ لاشه ورقه ای، سنگ ورقه ای، کاربرد سنگ لاشه، انواع سنگ لاشه، سنگ لاشه همدان در سنگ جعفری

4.5/5 - (12 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *