سنگ مناسب برای نما و سایر محیط ها چه سنگی است؟

سنگ جعفری تولید کننده انواع سنگ ها ازجمله سنگ لاشه ای، سنگ ورقه ای، سنگ لاشه ورقه ای می باشد. فضاهایی که از سنگ استفاده میشود به چند دسته نمای خارجی، نمای داخلی، پله ها، کف فرش حیاط، کف فرش فضای داخلی ساختمان های تجاری و اداری، کف فرش پیاده روها، سرویس بهداشتی، دیوار تقسیم میشوند. برای هر کدام از این فضاها باید سنگ مرتبط با آن را کار کنیم. در ادامه به فضای مختلف و سنگ کارشده مرتبط با آن میپردازیم. در ادامه به موارد زیر می پردازیم:

  • ویژگی های سنگ نما
  • سنگ مناسب برای انواع فضای خانه

سنگ نما و مواردی که برای انتخاب آن باید دقت کنیم

سنگ نما باید ویژگی های خاص خود را داشته باشد. سنگ نما نباید ترک خوردگی، شکستگی یا رگه های سست و خلل وفرج داشته باشد. سنگ نما باید کم تر جاذب آب باشد و در مقابل مواد شیمیایی و سایش مقاوم باشند.  همچنین باید دربرابر انقباض و انبساط  در گرمی و سردی هوا و اشعه uv مقاوم باشند. بهترین انتخاب برای سنگ نما سنگ تراورتن است. دلیل آن هم این است که این سنگ به دلیل وجود تخلخل  به خوبی به سیمان چسبیده و بسیار ماندگار است. البته گرانیت نیز انتخاب خوبی برای سنگ نما می باشد.

سنگ ها باید یکدست و رنگ آنها طبیعی باشند. اگر به دنبال سنگی یکدست و بدون رنگ هستید سنگ جعفری بهترین انتخاب برای شما می باشد.  به سنگ نما اگر ابزار فلزی برخورد کند صدای شیشه می دهد. بنابراین برای تست سنگ از لحاظ شکستگی و ترک ابتدا به آن با وسیله فلزی ضربه بزنید و اگر صدای شیشه داد آن سنگ سنگی مرغوب است.

 

پلکان و سنگ مناسب برای آن چیست؟

سنگ پلکان باید بسیار مقاوم باشد. بهترین انتخاب برای سنگ پلکان گرانیت می باشد. البته ناگفته نماند مرمر درجه۲ نیز به دلیل قیمت بالای سنگ گرانیت مورد استفاده قرار میگیرد. البته باید در نظر داشت بعضی ساختمان ها که رفت و آمد در آن ها زیاد است باید از سنگی با مقاومت بسیار بالا برای پلکان آنها استفاده کنیم. برای این منظور باید از مرمر مرغوب یا گرانیت استفاده کرد.

چه سنگی برای کف فرش فضاهای داخلی مسکونی مناسب میباشد؟

بهترین گزینه برای کفپوش استفاده از سنگ هاست. دلیل آن هم دوام، مقاومت دربرابر گرما و سرما و ضربه و جلاپذیری و شیک بودن آن ها و نگهداری گرما در سیستم های گرمایشی است. اما بهترین گزینه برای این کار استفاده از سنگ مرمر است.

اما در مکان هایی  که رفت و آمد زیاد است مانند مکان های تجاری و مدرسه باید از سنگ هایی با مقاومت بیشتر استفاده کرد برای این منظور استفاده از مرمر مرغوب توصیه میگردد.

بهترین گزینه در کف فرش بام و پیاده رو چیست؟

ویژگی بارز سنگ فرش در بام و پیاده رو ها مقاومت در برابر سرما و گرما میباشد. چراکه  در وسط تابستان و در یخ زدگی زمستان این سنگ ها باید مقاوم باشند. سنگ هایی با این ویژگی نظیر تراورتن، چینی و گرانیت برای این منظور بسیار مناسب است. درجه یک بودن این سنگ ها اصلا مهم نیست.

بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی چیست؟

بهترین انتخاب برای سرویس بهداشتی سنگ هایی هستند که در برابر رطوبت و مواد شیمیایی مقاوم باشند. سنگ مرمر با مقاومت کم در برابر مواد شیمیایی اصلا گزینه مناسبی برای این کار نیست. تراورتن بهترین و ارزان ترین برای این منظور می باشد.

پانوشت:سنگ نما، سنگ لاشه، سنگ لاشه ورقه ای، سنگ ورقه ای، خرید سنگ لاشه، سنگ کف پوش، سنگ تراورتن، سنگ گرانیت، نمای سنگی درسنگ جعفری

 

4.3/5 - (6 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *