سنگ نما

سنگ نما و سایر سنگ های ساختمانی چه انواعی دارد و ویژگی هرکدام چیست؟

سنگ نما انواع مختلفی دارد. سنگ جعفری ارائه کننده انواع سنگ ها از جمله سنگ لاشه، سنگ لاشه ورقه ای، سنگ ورقه ای می باشد. در میان انواع سنگ لاشه ورقه ای بعضی سنگ ها کاربرد بیش تری دارند. در این میان به سنگ های گرانیت و تراورتن و … اشاره میکنیم. سنگ لاشه ورقه ای به عنوان سنگ نما و سنگ فرش کاربرد فراوانی دارد. باید توجه داشت در انتخاب سنگ نما باید توجه خاصی داشت. در این مقاله به سنگ های پرکاربرد و ویژگی هرکدام میپردازیم.

همه چیز درمورد سنگ نما گرانیت و کاربرد آن در ساختمان سازی

سنگ های گرانیت در رنگ های مشکی، هلویی و سبز در بازار موجود است. داخل این سنگ ها دانه های مشکی رنگ موجود است.

این سنگ ها بسیار با دوام و مستحکم هستند. ویژگی منفی این سنگ ها عدم وجود خلل و فرج در این سنگ ها بوده که باعث چسبندگی کم تر به سیمان میشود. بنابراین احتمال سقوط در این سنگ ها زیاد بوده و اگر به عنوان سنگ نما استفاده شود باید آن ها را پیچ و رولپلاک نمود. با توجه به دوام و مقاومت این سنگ ها در کف پارکینگ استفاده میشود. چون باید وزن سنگین ماشین را تحمل نمایندو همچنین در پلکان ساختمان هایی که رفت و آمد درآن ها زیاد است مانند ساختمان های تجاری و مدرسه بیش ترین کاربرد را دارد. یا رعایت نکات ایمنی و پیچ و رولپلاک سنگ می توان در دیوار و به عنوان سنگ نما از آن استفاده کرد.

اما با توجه به ویژگی منفی ذکر شده بهتر است به عنوان سنگ نما از این سنگ ها استفاده نکرد. از لحاظ قیمت این سنگ ها گران هستند چرا که برش و صیقل دادن آن ها بسیار هزینه بر است. کاربرد کلی این سنگ ها در زیربنای تاسیسات، کف سازی، نماکاری و تزئین داخل ساختمان می باشد.

سنگ نما

سنگ مرمر و کاربرد آن در ساختمان سازی چیست؟

این سنگ ها آهک زیادی دارند و این باعث چسبندگی این سنگ ها به دوغاب می شود. این سنگ ها دارای تنوع رنگی و طرحی مختلفی هستند. و از لحاظ زیبایی بسیار زیباتر از سنگ های گرانیت هستند.

این سنگ ها در برابر عوامل جوی مانند باران و آفتاب و… آسیب پذیرند. به دلیل جذب آب، رطوبت در رگه های سنگ نفوذ کرده و یخ زدن موجب تخریب بافت بیرونی آن می شود. کاربرد این سنگ ها بیشتر در کف ساختمان هاست. دلیل آن هم این است که داخل ساختمان در شرایط جوی قرار ندارد و به دلیل زیبایی چشم گیر هستند. معروف ترین سنگ مرمریت سنگ دهبید است. همچنین ای سنگ ها برای دیوار پارکینگ و راه پله بسیار مناسب می باشد. چراکه قیمتشان بسیار مناسب بوده و در شرایط جوی قرار ندارد.

این سنگ ها برای کف پارکینگ و به عنوان سنگ نما مناسب نیستند چرا که این سنگ ها بعد از سال ها زیبایی خود را از دست می دهند. و لک روغن روی ماشین ها روی آن به جا می ماند.

سنگ نما

سنگ تراورتن و کاربرد آن در ساختمان سازی چیست؟

با توجه به وجود آهک و خلل و فرج در این سنگ ها به خوبی به دوغاب چسبیده و در مقابل هوازدگی بسیار مقاوم هستند. مهمترین نکته درباره این سنگ ها قیمت پایین آن ها و اقتصادی بودن است.

با توجه یه خصوصیات ذکر شده بهترین کاربرد این سنگ ها در نما می باشد.

تنها عاملی که باعث استفاده از این سنگ ها می شود صرفه اقتصادی آن هاست. سورتهای خوب این سنگ ها به دلیل قیمت بیشتر از مرمریت و گرانیت مورد استفاده قرار نمیگیرد.

پانوشت: سنگ نما، سنگ لاشه ورقه ای، سنگ ورقه ای، سنگ لاشه، سنگ گرانیت، سنگ تراورتن، سنگ مرمر، سنگ فرش، سنگ لاشه همدان در سنگ جعفری

 

 

4.4/5 - (14 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *