سنگ لاشه ورقه ای

سنگ لاشه ورقه ای پرکاربردترین سنگ در ساختمان سازی

سنگ جعفری بزرگترین معدن سنگ لاشه ورقه ای، سنگ لاشه، سنگ ورقه ای میباشد. به سنگی که به طور طبیعی به صورت ورقه ای در طبیعت یافت سنگ لاشه ورقه ای گفته می شود. سنگ لاشه ورقه ای قیمت خوبی دارد چرا که به همان صورت که استخراج می شود و با کم ترین تغییرات به محل پروژه فرستاده می شود. اگرچه ممکن است به خواست مشتری خرد شده و به شکل خاصی دربیاید اما معمولا به همان شکل اولیه مورد استفاده قرار میگیرد.

معمولا این سنگ ها به دلیل مقاومت بالا در سنگ فرش و بنا مورد استفاده قرار میگیرد. سنگ لاشه ورقه ای در رنگ های مختلفی نظیر آبی فیروزه ای، سبز، قرمز جگری، قهوه ای سوخته تا روشن، زرد طلایی و لیمویی، کرم استخوانی و … مورد استفاده قرار میگیرد. این سنگ ها در موارد مختلف کاربرد دارد که به آن می پردازیم. این سنگ ها بخصوص به عنوان سنگ نما کاربرد دارد. در این مقاله به نکات زیر می پردازیم:

  • روش های آماده سازی سنگ ورقه ای
  • دلیل استفاده از سنگ ورقه ای
  • کاربرد های سنگ ورقه ای

 سنگ لاشه ورقه ای و روش آماده سازی آن

سنگ ورقه ای با توجه به نحوه آماده سازی به ۳ دسته کلی تقسیم میشود:

  • سنگ نیمه تراش :

اگر چهار طرف سطوحی که با ملات در ارتباطند تراشیده شوند ولی پشت سنگ بدون تراش باقی بماند به آن سنگ تمام تراش میگویند

  •  ﺳﻨﮓ ﺗﻤﺎم ﺗﺮاش :

اگر علاوه بر چهار طرف سطوح ملات خور پشت آن نیز تراشیده شود به آن سنگ تمام تراش میگویند.

  • ﺳﻨﮓ اﻧﺪازه :

اگر سنگ طبق اندازه خاصی بریده شود سنگ اندازه نامیده می شود.

 

چرا سنگ لاشه ورقه ای در ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد؟

این سنگ ها که به صورت ورقه ای در طی گذشت هزار سال به شکل ورقه ایجاد می شود دارای مقاومت بالا می باشد. این سنگ در برابر گرما و سرما بسیار مستحکم می باشد. همچنین این سنگ با گذشت زمان بدون تغییر  باقی می ماند و زیباییشان حفظ میشود. در شکل زیر نمونه از سنگ لاشه ورقه ای و زیبایی چشم نواز آن را می بینید.

کاربرد سنگ ها در ساختمان سازی چیست؟

انواع سنگ نما چیست؟

کاربرد سنگ لاشه ورقه ای در پلکان

در شکل زیر نمونه ای از سنگ به کاربرده شده در پلکان را می بینید که به دلیل لبه های نامنظم آن زیبایی خاصی به محیط می بخشد. ظاهر طبیعی این سنگ ها، هماهنگی بسیار مطلوبی را هنگام به کار گیری در فضای بیرونی نتیجه می‌دهد.

سنگ لاشه ورقه ای

کاربرد سنگ لاشه ورقه ای در دیوار بیرونی ساختمان

این سنگ ها به دلیل رنگ و عدم نظمشان بین انسان و طبیعت پیوند ایجاد میکنند. سنگ ورقه ای خصوصا برای حیاط انتخاب خوبی می باشد. این سنگ ها انتخاب خوبی برای زینت بخشیدن به دیوار های بیرونی ساختمان نیز هستند.

 

سنگ لاشه ورقه ای

پانوشت: سنگ لاشه ورقه ای، سنگ ورقه ای، سنگ نما، سنگ لاشه، کاربرد سنگ لاشه ورقه ای، سنگ لاشه در همدان، سنگ لاشه ورقه ای همدان در سنگ جعفری

 

4.4/5 - (11 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *