سنگ نما

تفاوت مرمر با مرمريت و سنگ چيني و او نيكس و تراورتن چيست؟

آذین داش غرب بزرگترین معدن سنگ لاشه، سنگ لاشه ورقه ای، سنگ ورقه ای می باشد. مرمریت و تراورتن از انواع سنگ نما می باشد. مرمریت نوعی سنگ متخلخل با در صد بالا آهک است. این سنگ در اثر دگرگونی به وجود می آید. سنگ چینی از نظر تجاری به سنگ سفید کله قندی گفته می شود که سختی بالایی نیز دارد. در واقع سنگ آهکی در اثر افزایش شار حرارتی دچاذ تبلور دوباره شده اند از نظر علمی سنگ چینی یا کریستال اطلاق میشود.

در اثر ته نشین شدن کلسیم کربنات نزدیک چشمه ها و حوضچه ها تراورتن که سنگ آهکی است به وجود می آید. این سنگ ها در رنگ های كرم ، زرد ، قهوهاي ، خاكستري و سفيد وجود دارند. این سنگ ها به دلیل تخلخل بالا به سیما خوب میچسبند. سنگ تراورتن به صورت لایه ای بوده و حفره هایی به دلیل خروج گازها دارند. بيشتر آهکهاي تراورتن در رابطه با فعاليت چشمه هاي آب گرم وتحت مکانيزم دگرساني تشکيل شده اند.

سنگ نما مرمر و نحوه تشکیل آن چگونه می باشد؟

مرمر از نوع سنگ دگرگونی است که در اثر تبلور کانی های اولیه به وجود می آید. اين كانيها معمولاً كانيهاي كربناته مانند كربنات هاي كلسيم و منيزيم هستند. سنگ مرمر مي تواند از كلسيت، دولوميت، منيزيت و آراگونيت تشكيل شده باشد. بنابراين مرمر الزاماً همان آراگونيت نيست.

سنگ نما

سنگ نما

کاربرد سنگ مصنوعی به عنوان سنگ نما چگونه است؟

با ترکیب مواد طبیعی با افزودنی های شیمیایی  میتوان محصول را طبق سفارش و مظابق نظر مشتری تولید کرد. خوبی این سنگ ها سفارشی بودن آن هاست که باعث می شود برای دکوراسیون مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

موادي كه براي خط توليد سنگ‌هاي مصنوعي به‌كار مي‌روند طوري انتخاب مي‌شوند كه براي كارهاي داخلي و خارجي ساختمان چه در كف و چه در نما ايده‌آل باشد. تكنولوژي تركيبي ويبره ـ پرس و نيز به‌كار بردن مواد طبيعي سنگ در تركيب آن از جمله مرمرها، سنگ‌هاي كلسيتي، گرانيت‌ها، و سنگ‌هاي سيليسي به‌همراه سيمان و مقدار كمي آب خواصي به سنگ مي‌دهد كه ۷۵ درصد كيفيت خواص سنگ طبيعي را دارا باشد.

محصولات استاندارد آنهايي هستند كه پس از توليد آماده نصب بوده و پارامترهاي آنها تكميل و ضخامت آنها كاليبره شده باشد و لبه‌هايش نيز ابزار خورده باشد.

سنگ‌هاي طبيعي امروزه در مقابل فشار، نور، اشعه ماوراي بنفش و ناملايمات جوي به‌صورت بسيار كاملي مقاوم هستند، به‌علاوه محصولاتي هستند با نياز به نگهداري كم و مي‌توانند پس از نصب بارها ساب خورده و صددرصد مانند سنگ طبيعي رفتار كنند.

سنگ نما، سنگ لاشه، سنگ لاشه ورقه ای، سنگ ورقه ای، سنگ مصنوعی، سنگ تراورتن، مرمریت، سنگ نما مرمر، سنگ لاشه همدان در سنگ جعفری

سنگ نمای ساختمان در ویکیپدیا

4.2/5 - (10 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *