سنگ ورقه ای

سنگ ورقه ای ماسه به عنوان یکی از محبوب ترین سنگ ورقه ای

سنگ ورقه ای ماسه در اثر ته نشین شدن رسوبات به صورت لایه ای به دست می آیند. ماسه سنگ نوعی سنگ رسوبی است . در این مقاله سعی داریم کاربرد سنگ ورقه ای ماسه را معرفی کنیم. سنگ لاشه ورقه ای در نما و ساختمان سازی کاربرد فراوان دارند. جهت خرید این نوع سنگ ورقه ای با ما تماس بگیرید. در ادامه به موارد زیر میپردازیم:

  • مشخصات سنگ ورقه ای ماسه
  • نحوه شکلگیری ماسه سنگ ها
  • ماسه سنگ ها و نحوه شکل گیری آن ها

کاربرد سنگ ورقه ای ماسه سنگ چیست؟

ماسه سنگ از جمله سنگ ورقه ای است که از کانی هایی به اندازه ماسه و در نوع کوارتز و فلدسپات تشکیل میشود. این نوع سنگ ورقه ای در رنگ های مختلف موجود است.
ماسه سنگ ها در برابر عوامل جوی و هوازدگی بسیار مقاوم هستند. کاربرد این نوع سنگ در ساختمان سازی و سنگ فرش می باشد. ماسه سنگ برای تیز کردن چاقو نیز مورد استفاده قرار میگیرد. به عنوان کاربرد دیگر میتوان به زیرسازی راه آهن و جاده ها اشاره کرد. همچنین در ساخت سایر ابزار آلات نیز این نوع سنگ بسیار مفید می باشد.

سنگ ورقه ای

ماسه سنگ در ویکیپدیا

سنگ ورقه ای ماسه چگونه به وجود می آید؟

سنگ ماسه از چسبیدن ماسه سنگ به وجود می آید. عنصر اصلی این سنگ سیلیس اکسید آهن و خاک رس می باشد. این سنگ ها خاکستری، قهوه ای، سرخ و ارغوانی هستند.
این نوع سنگ لاشه در طی دومرحله به وجود می آید. در مرحله نخست، یک سری لایه هایی از ماسه روی هم انباشته می شود. در مرحله بعد با ته نشین شدن کانیها در فضای خالی ماسه سنگ ایجاد میگردد.
در زیر به محل ته نسین شدن رسوبات و تشکیل ماسه سنگ می پردازیم.

  • محیطهای آبی

محیط های آبی تشکیل ماسه سنگ ها عبارتند از رودخانه ها، بنادر و کانالهای ماسه ای، همچنین دریاچه ها و بیابان ها نیز محل مناسبی برای تشکیل ماسه سنگ و ته نشینی رسوبات هستند.

  • محیط های خاکی

سنگ ورقه ای ماسه سنگ در محیط های خاکی نظیر دلتاها، سواحل و ماسه های ساحلی، دلتاها، سدهای ماسه ای، نهشته های حاصل از طوفان ها و تندبادها به وجود می آید.

نحوه تشکیل سنگ ورقه ای ماسه به این شکل است که ذرات ریز تشکیل دهنده شیلها می توانند برای مدت طولانی پس از آنکه ذرات بزرگتر و با چگالی بیشتر ماسه ته نشین شدند ، در آب به حالت معلق باقی بمانند. شیلها معمولا در آبهای دارای حرکت بسیار کند ته نشین می شونند و غالبا در نهشته های دریاچه ها و مردابها ،دلتاهای رودخانه ای ،دشتهای سیلابی و نیز نواحی دور از سواحل شنی یافت می شوند.

ویژگی سنگ ورقه ای ماسه سنگ چیست؟

از ویژگی مهم این سنگ ها مقاومت در برابر هوازدگی می باشد. این ویژگی در سنگ ورقه ای باعث شده در ساختمان سازی و سنگ فرش مورد استفاده قرار بگیرد. این سنگ ها مقاومت زیادی دارند و وزن های سنگین را تحمل میکنند. رنگ های زیبا و جذاب این سنگ ها خیره کننده بوده و کاربرد فراوانی در صنایع گوناگون نظیر ساختمان سازی و ابزار سازی دارند. این سنگ ها به دلیل وجود تخلخل نافذ آب هستند.

سنگ ورقه ای

 

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *