انواع سنگ نما | سنگ نما ارزان قیمت | خانه سنگ نما

از مهمترین و اصلی ترین مواردی که به یک ساختمان جلوه و ابهت می دهد، سنگ نما است. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع سنگ نما صحبت کنیم و اطلاعاتی در مورد یک سنگ نما ارزان قیمت با کیفیت بالا و منحصر بفرد داشته باشیم. حتما پیش آمده که در هنگام عبور از یک خیابان مجذوب یک ساختمان خاصی شوید. نمایی از سنگ ها طبیعی و پر ابهت به ساختمان زیبایی و جلوه خاصی را می دهد.

قیمت سنگ نما

عوامل زیادی در قیمت سنگ های ساختمانی موثر است، با کسب اطلاعات و شناخت این عوامل می توانید متناسب با بودجه خود سنگی زیبا و منحصر به فرد انتخاب کنید.

سنگ های نما با توجه به جنس و طرح و خاص بودنشان، قیمت های متفاوتی دارند، همچنین ابعاد سنگ های روی قیمتشان تاثیر زیادی دارد. به این صورت که هر چقدر سنگ دارای ابعاد بزرگتری باشد، قیمت آن بیشتر است. مسئله استحکام سنگ نیز فاکتور مهم و تاثیر گذاری است. سنگ های محکم تر قیمت بالا تری دارند و سنگ هایی که استحکام کمتری دارند ارزان قیمت تر هستند.


بیشتر بخوانید: معدن سنگ چیست؟



ویژگی های یک سنگ نمای استاندارد

 

  • زیبایی

    اولین فاکتوری که یک سنگ نما باید داشته باشد زیبایی است، همانطور که میدانید سنگ نما جلوه بیرونی یک ساختمان و معرف آن است. به همین جهت انتخاب یک سنگ زیبا و با دوام از عوامل بسیار تاثیر گذار در ظاهر ساختمان است. در برخی از نما ها به دلیل جلوه و زیبایی بیشتر، سنگ های روشن تر و یکدست تری انتخاب میکردند که قیمت بالاتری نسبت به سنگ های تیره دارد.

  • مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی

    سنگ های نما به دلیل قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی و آلودگی و برف و باران، مقاومت بیشتری احتیاج دارند. در غیر این صورت فرسوده، کدر و تیره می شوند. بنابر این مهم است که سنگی را انتخاب کنیم که در طولانی مدت سالم بماند و شرایط نگهداری و نظافت آسانی داشته باشد.

  • وزن کم و تراکم بالا

    وزن سنگ از این جهت مهم است که اگر خیلی بالا باشد، باعث سنگین شدن ساختمان و عدم چسبندگی می شود و استفاده از سنگ های سنگین در نما توصیه نمی شود. همچنین سنگ هایی که دارای تخلخل هستند، باعث سنگین تر شدن ساختمان و عدم چسبندگی مناسب می شوند.

  • نظافت و نگهداری آسان

سنگ در فضای بیرونی ساختمان همواره در معرض آلودگی است. به همین علت نظافت و تمیز کاری ساختمان از موارد مهمی است که باید به آن توجه داشت.  بنابر این باید سنگ هایی را                انتخاب کنید که اولا آلودگی را کمتر نشان دهند و ثانیا به راحتی تمیز شوند.

 


نمونه سنگ های استخراج شده از معدن سنگ جعفری در سال ۹۹


پانوشت: انواع سنگ نمای ساختمان, بهترین نما برای ساختمان, اتواع سنگ برای استفاده در نمای ساختمان, قیمت سنگ نمای ساختمان , انواع سنگ نما , سنگ نما ارزان قیمت , خانه سنگ نما

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *