تفاوت سنگ لاشه و مالون

تفاوت سنگ لاشه و مالون چیست؟ | فرق سنگ لاشه با مالون | قیمت سنگ لاشه

سنگ هایی که در مصالح ساختمانی به کار برده می شوند، انواع مختلفی دارند. تمامی این سنگ ها، نام، جنس، رنگ، ظاهر و کاربرد مخصوص به خود را دارند. اصولا با توجه به ظاهر و جنس سنگ کاربرد آن مشخص می شود. این سنگ ها در ساختار و یا نمای یک ساختمان به کار گرفته می شوند. دو تا از معروف ترین سنگ ها در این زمینه، لاشه و مالون هستند. برخی از افراد به اشتباه این دو سنگ را یکی می دانند. ما در این مقاله به بیان تفاوت سنگ لاشه و مالون خواهیم پرداخت. خوب است در ابتدا با سنگ لاشه آشنا شوید.

سنگ لاشه چیست؟

برخی افراد فکر می کنند که سنگ لاشه در نمای ساختمان به کار گرفته می شود. با این حال این سنگ اصلا نمای زیبایی ندارد و به هیچ عنوان در نمای ساختمان به کار گرفته نمی شود. در عوض این سنگ به عنوان مصالح ساختمانی در ساختار ساختمان استفاده می شود.


بیشتر بخوانید: سنگ تراورتن چه نوع سنگی است؟


این سنگ چگالی و وزن زیادی دارد. این سنگ کاملا طبیعی است و هیچ تغییری در ساختار آن داده نمی شود. از آنجایی که هیچ تراشی روی آن صورت می گیرد، نمای تزئینی ندارد.

سنگ لاشه، تخته سنگ نیز نامیده می شود و کاربرد آن در ساختمان سازی و راه سازی است.

سنگ لاشه

سنگ مالون چیست؟

در بالا ذکر کردیم که سنگ لاشه هیچ تغییری نمی کند و کاملا طبیعی است. با این حال، سنگ لاشه گاهی اوقات تغییراتی می کند. تراش ها و برش هایی روی آن انجام می شود. این تراش ها و برش ها به آن جلوه ی تزئینی می دهند. در این صورت، این سنگ، سنگ مالون نامیده می شود.


بیشتر بخوانید: سنگ ورقه ای در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟


از آنجایی که روی این سنگ تغییرات صورت گرفته است نمی توان آن را طبیعی نامید. این سنگ ها به دلیل زیبایی که دارند در نمای ساختمان، باغ، فضاهای سبز و مسیره های پیاده روی به کار گرفته می شوند.

سنگ مالون، سنگ لاشه مالون و سنگ لاشه قواره نیز نامیده می شود زیرا بعضی افراد آن را زیرشاخه ی سنگ لاشه می دانند.

سنگ لاشه مالون

تفاوت سنگ لاشه و مالون چیست؟

با توجه به مواردی که ذکر کردیم تفاوت خیلی زیادی بین سنگ لاشه و سنگ مالون نیست. با این حال این دو سنگ متفاوت را یک سنگ در نظر نگیرید. تفاوت این دو سنگ را در موارد پایین به صورت خلاصه بیان می کنیم.

  • سنگ لاشه کاملا طبیعی است ولی سنگ مالون طی تغییرات و تراشکاری ها به وجود آمده است.
  • سنگ لاشه فقط در ابعاد بزرگ موجود است ولی سنگ مالون در اندازه های مختلف و کوچک موجود است.
  • سنگ لاشه نمای تزئینی ندارد ولی سنگ مالون جلوه و نمای زیبایی دارد.
  • سنگ مالون برخلاف سنگ لاشه رنگ ها و طرح های متفاوتی دارد و از آنجایی که روی آن تغییرات صورت می گیرد، به شکل های مختلفی در می آید.
  • سنگ مالون بیشتر در نماسازی ساختمان، فضاهای سبز و پیاده روی به کار گرفته می شود ولی سنگ لاشه در ساختار ساختمان و راه سازی به کار گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: نمونه سنگ های استخراج شده از معدن جعفری


قیمت سنگ لاشه

سنگ لاشه مالون و سنگ لاشه تفاوت هایی دارند که موجب تفاوت در قیمت آن ها می شود. شما با توجه به کاربرد استفاده خود و حجمی که می خواهید، می توانید نسبت به قیمت آن آگاهی پیدا کنید. برای مشاوره رایگان با سنگ جعفری می توانید با شماره های ۰۹۱۹۳۶۳۳۰۳۸ و ۰۹۱۲۴۶۰۰۹۴۰ تماس بگیرید.

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *