سنگ لاشه چه کاربرد هایی دارد ؟ | انواع سنگ لاشه

سنگ لاشه نوعی از سنگ هایی طبییعی است که دارای اشکال نامنظم با ضخامت های مختلف است. این سنگ ها به صورت طبیعی در طبیعت وجود دارند و دارای انواع مختلفی هستند. این سنگ ها تنوع بسیار بالایی دارند که هر کدام از انواع آن ها کاربرد خاص خود را دارند. شناخت درست انواع و کاربرد سنگ لاشه به شما در انتخاب سنگ برای پروژه خود کمک می کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع سنگ لاشه و کاربرد های آن بپردازیم، با ما همراه باشید.

سنگ لاشه چه کاربرد هایی دارد ؟

سنگ ها یکی از مهمترین مصالح ساختمانی هستند که دارای انواع مختلفی هستند. سنگ لاشه جزو سنگ های پرفروشی است که در ساختمان ها به کار برده می شود. از این سنگ ها به عنوان تزئین فضا، ساخت پله، ساخت دیوار، نمای ساختمان، کف و … استفاده می شود. همچنین برای تولید پودر سنگ در کارخانه ها از این سنگ ها استفاده می شود.

این سنگ بعد از انفجار و خرد شدن سنگ ها به قطعات کوچکتر در معدن به دست می آید. به همین لت اشکال خاصی ندارد و به صورت نامنظم خرد می شوند. برای استفاده از آن ابتدا گوشه های تیز آن گرفته می شود. برای اینکار به آن ها ساب زده می شود. سنگ های کوچکتر از ۱۵ سانتی متر بیشتر به عنوان پر کننده در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از دیگر کاربرد های سنگ لاشه می توان به وارد زیر اشاره نمود.

  • کاربرد در انواع پل‌های سنگی
  • استفاده از آن در ابنیه‌های ساختمانی
  • استفاده  در ساخت سد
  • استفاده در ساخت دیوار و پی‌های لازم در ساختمان
  • کاربرد فراوان تشکیل و ساخت در پودر سنگ

برای خرید سنگ لاشه اینجا کلیک کنید

معدن سنگ لاشه

معدن های سنگ لاشه باید نزدیک محلی باشد که مورد مصرف قرار می گیرد. همچنین این معادن باید به راحتی قابلیت استخراج داشته باشند. اگر مقاومت سنگ های معدن کم باشد، باعث می شود که در هنگام تولید، مقدار زیادی سنگ لاشه ایجاد شود. مثلا سنگ های آهکی مارنی که مقاومت کمی دارند، مقاومت کمی دارند و به راحتی برش می خورند و صیغل داده می شوند. به همین علت در هنگام استخراج، مقدار زیادی سنگ تولید می شود.

انواع سنگ لاشه

سنگ لاشه ها دارای انوع مختلفی از جمله سنگ مالون ، سنگ ورقه ای ، سنگ کوهی هستند.

سنگ مالون: سنگ های مالون در پروژه های شهرسازی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا برای دیوار حیاط، باغ، ویلا، کف سازی گزینه مناسبی است. همچنین در پروژه های جاده سازی و شهرسازی، در تونل ها و پل ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ ورقه ای: سنگ های ورقه ای دارای استحکام بالایی هستند و قیمت آن ها نیز مناسب است. به همین علت کاربرد های زیادی دارند. از مهمترین کاربرد هایی که این سنگ دارد می توان به ساخت پیاده رو، ساخت آبنما، ساخت دیوار پوش ها و پله و دکورایسون مانند شومینه و … استفاده نمود.

سنگ کوهی: سنگ کوهی مانند سنگهای دیگر در ساخت دیوار و کف حیاط فضاهای خارجی، پارک ها و ویلا ها، ساخت آبشار های مصنوعی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

 

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *