سنگ نما | انواع سنگ نما عکس | قیمت انواع سنگ نما

استفاده از سنگ نمای خوب چه مزایایی را به دنبال دارد؟ اگر برای خرید سنگ نما به دنبال جنس باکیفیت هستید باید ابتدا با انواع سنگ نما آشنا شوید. انواع سنگ نما شامل موارد زیر است:

  • سنگ گرانیت
  • سنگ مرمر
  • سنگ تراورتن
  • سنگ مرمریت
  • سنگ سنداستون

سنگ گرانیت

یکی از پرکاربرد ترین انواع سنگ، سنگ گرانیت است که طرح ها و رنگ های مختلف بنا به سفارش مشتری برش می خورد. از این سنگ در پله ها و کف ساختمان و راه پله ها استفاده می شود. از ویژگی هایباز این سنگ می توان به استحکام آن اشاره کرد. ای سنگ به قدری محکم است که در مقابل بیشتر سایش‌ها مقاوم است.

سنگ مرمر

برای استفاده از سنگ مرمر در نمای ساختمان می توان بنا به دکوراسیون از رنگ های مختلف استفاده کرد. یکی از انواع سنگ ها سنگ مرمر سفید است که در نمای ساختمان بسیار پرکاربرد است. سنگ مرمر نوعی آهن دگرگون شده است که از کانی ها رنگارنگ تشکیل شده و در طی فرآیند دگرگونی متبلور می شود. از ویژگی های اساسی این سنگ علاوه بر استحکام می توان به عایق حرارتی بودن آن نیز اشاره کرد.

سنگ تراورتن

یکی از جمله سسنگ هایی که در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، سنگ تراورتن است. وجود خلل و فضای خالی در پشت این سنگ باعث می شوند چسبندگی مناسبی در آن به وجود بیاید و در دراز مدت از سقوط سنگ جلوگیری می شود. سنگ تراورتن در طرح ها و رنگ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ مرمریت

سنگ مرمریت نمونه ای از سنگ های دگرگون شده است درصد آهک آن بالایی دارد. نقش و نگار زیبای این سنگ باعث شده در نمای ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد. تنوع ظاهر سنگ مرمریت از انواع آن بیشتر است. یکی از بزرگ ترین معایب سنگ مرریت این است که مقاومت کمتری نسبت به سایرین در مقابل باران وبرف دارد. بنابرین از آن بیشتر در نمای داخلی ساختمان استفاده می شود.

سنگ سنداستون

سنداستون از بهترین نمونه های سنگ رسوبی است که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ در نمای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ سنداستون چسبندگی بالایی ندارد و هنگام استفاده از آن برای نمای بیرونی ساختمان از اسکوپ سنگ استفاده می شود. این سنگ خاصیت ماسه ای دارد و در رنگ های نخودی ، قهوه ای ، خاکستری و سفید رنگ موجود است. این سنگ به دلیل وجود کانی های رسی قابلیت صیقل پذیری خوبی ندارد.

پانوشت: انواع سنگ نمای ساختمان, بهترین نما برای ساختمان, اتواع سنگ برای استفاده در نمای ساختمان, قیمت سنگ نمای ساختمان, سنگ گرانیت در نمای ساختمان, سنگ مرمر در نمای ساختمانسنگ تراورتن در نمای ساختمان, سنگ مرمریت در نمای ساختمان سنگ سنداستون در نمای ساختمان

Rate this post
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *